14. Zrušenie ubytovania po omeškaní?

Ako prvé si treba uvedomiť, že samotný elektronický systém ubytovania funguje mimo RUŠ a aj samotného vedenia internátu Mladosť, pretože STU ho má centrálne spravovaný a tak my do neho nedokážeme zasahovať.

O zrušení ubytovania nerozhodujeme my, ale úplne niekto iný. My sme sa tým zaoberali, až keď daná situácia nastala. Sami sme vtedy boli proti rušeniu ubytovania študentom a žiadali sme aspoň jednorazové udelenie výnimiek. Skončilo to ale neúspechom, keďže podľa pravidiel bol postup správny. Zrušenie ubytovania po nezaplatení do daného termínu je v súlade s pravidlami žiadostí o ubytovanie, termín splatnosti bol zverejnený už počas obdobia rezervácií izieb. V minulosti ešte pred rokom 2015 tiež nastávali situácie, že sa študenti omeškali a bolo im ubytovanie zrušené. Z toho dôvodu sa žiadalo, aby boli študenti okrem upozornení v systéme notifikovaní zaplatiť aj inak. Preto minulý rok chodil email cez AIS v nasledujúcom znení, hneď po schválení rezervácie, dva týždne pred termínom splatnosti:

„Vazeny student,
pre akademicky rok 2015/2016 Vam bola schvalena rezervacia izby:
1 Mladost — –/- [schvalena dna: 2015-08-..]
Instrukcie k platbam za ubytovanie su zverejnene v systeme
https://ubytovanie.stuba.sk/ v sekcii “rezervacie a ubytovanie” ->
“platba bytneho”. Upozornujeme Vas, ze v pripade ak nezaplatite do
stanoveneho terminu, bude Vam ubytovanie zrusene na cely akademicky
rok 2015/2016. Taktiez Vas upozornujeme, ze STU neposiela informacie
so ziadostou o platbu spolu s cislom uctu e-mailom – preto sa vzdy
riadte vylucne informaciami v informacnom systeme alebo na strankach
STU. Dalsie informacie o ubytovani su dostupne priamo v systeme
Ubytovanie STU. O novych informaciach Vas budeme informovat aj
priebezne – vzdy minimalne tyzden pred prislusnym terminom v procese
ubytovania.“

Ako je vidieť správa je celkom jednoznačná a ťažko sa argumentuje proti odobraniu ubytovania študentovi, keď dané upozornenie mal v ubytovacom systéme počas podávania žiadosti a ešte mu po jeho schválení aj prišla správa. Z toho dôvodu sme so sťažnosťami nepochodili.

Jeden z dôvodov, prečo sa ubytovanie začalo rušiť je, že mnohí študenti si požiadali o ubytovanie, ale neplánovali ho využiť. Miesto toho, aby o tom poslali správu jednoducho nezaplatili. Kvôli tomu potom ľudia z poradovníku nižšie čakali na ubytovanie dlhšie, ako bolo nevyhnutné. Preto sa dohodol postup, že prvá platba musí byť na účte bezodkladne a až za ďalšie platby sa platia pokuty – keď je študent ubytovaný a je isté, že má o ubytovanie záujem (tomu už nikto po 2 dňoch ubytovanie nezruší :)).

Ako sme však spomínali, so systémom nie sme 100% spokojní ani my a naposledy na výjazdovom zasadnutí pri diskusii s rektorom sa preberala aj téma, či by nemohli platby v systéme nabiehať skôr, aby si človek mohol na ubytovanie.stuba.sk odsledovať správnosť platby skôr, ako deň-dva pre finálnym termínom. Rovnako ste si mohli všimnúť, že tento rok boli upozornenia o zrušení ubytovania v prípade nezaplatenia opäť o niečo výraznejšie. Veríme, že tento rok sa daný problém bude týkať minima z vás.

Hlavní partneri:

 

Partneri: